Als je het leuk vindt

19 oktober 2022 - Haastrecht, Nederland

Ik schreef sinds 2017 al diverse series verhalen en overwegingen. Ze zijn opgeslagen in het archief. Als je het leuk vindt om er nog eens iets van terug te lezen, dan kun je de links op de profielpagina gebruiken.

De eerste serie verhalen heeft de titel: Pedaalverhalen; het Fietserpad als fietsend alternatief. Ik fietste het Fietserpad als alternatief voor het bekende 'Pieterpad'. "Pedaalverhalen is een reis vol observaties. Niet keihard doortrappen maar in de lage versnelling. Het laat je de alledaagse dingen in het leven zien en dwingt je even rust te nemen met als resultaat een glimlach op je gezicht", was de reactie van een lezer.    https://waldoschoonderwoerd.reislogger.nl/pedaalverhalen-fietserpad-fietsend-alternatief/archief

De tweede serie schreef ik naar aanleiding van de LF 13 Schelde-Rhein route onder de naam 'Brabant Gedwarst; en dan denk ik aan Brabant ...' Ik fietste van Venlo naar de grens met de provincie Zeeland om het 'Brabant' van Guus Meeuwis te gaan ervaren.  https://waldoschoonderwoerd.reislogger.nl/brabant-gedwarst-denk-brabant/archief

De derde serie verhalen kreeg de titel 'Langs Rivieren'. Ze gaat over rouw en verlies.  https://waldoschoonderwoerd.reislogger.nl/langs-rivieren/archief

In 'De Negen Dorpentocht' staat de ‘eenvoud’ centraal. Geen getheoretiseer of diepgravend onderzoek. Nee, gewoon uitgaan van wat er al is. Wat zomaar voor het oprapen ligt. Noem het maar eenvoudig geluk. Ook in de winterpolder van de Krimpenerwaard vind je deze moeiteloos. https://waldoschoonderwoerd.reislogger.nl/negen-dorpentocht/archief

'Jabikspaad; naar Santiago aan het Wad' schreef ik een half jaar nadat ik samen met mijn vrouw tijdens de tweede coronazomer in 2021 dwars door Nederland trok. Het Jabikspaad heeft zijn oorsprong in de geschiedenis van de eerste boeteling die vanuit Friesland op pelgrimage werd gestuurd omstreeks 1170. Een kroniek uit die tijd vertelt dat Karel de Grote in een droom een weg van sterren langs de hemel zag; beginnend bij de Friese Zee (nu de Noordzee) en over heel Europa buigend naar Galicië. Jacobus verscheen hem en beloofde hem: "Tot het einde van de tijd zullen pelgrims van zee tot zee trekken". Een lezersreactie: "Belangwekkende kijk op religie en het leven!" https://waldoschoonderwoerd.reislogger.nl/jabikspaad-santiago-wad/archief

'Achter onze Hollandse Waterlinie' gaat over onze op drift geraakte samenleving en de behoefte aan moreel leiderschap. Lezersreactie: "Mooie inleiding voor een belangrijk onderwerp!"                                https://waldoschoonderwoerd.reislogger.nl/achter-hollandse-waterlinie/archief

'Ik was een kind hoe kon ik weten, dat dat voorgoed voorbij zou gaan' is de titel van een serie verhalen waar ik momenteel aan werk.

Veel leesplezier!